Chat with us, powered by LiveChat
Telefoon nummer: 088 - 2010 500
september 19, 2017

Ervaringen

succesverhalen

  • klanten beoordelen ons gemiddeld met een 9
  • klanten die ooit elders zijn geholpen en opnieuw burn-out zijn gegaan gemiddeld met een 9+
  • ruim 95% van alle opdrachtgevers bevelen ons aan

Klantervaringen 

8 augustus - medewerker / werknemer

De coach was: Lidy Geerts

confronterend, fijn en leerzaam ik heb geleerd te ont-MOETEN en bewust te ZIJN, mijn schuldgevoel los te laten, mijn kern- en hulpkrachten te vinden, ik heb geleerd om vanuit mijn hart te leven en naar mijn gevoel te luisteren en te handelen. Hoe ga ik het geleerde vasthouden? aandacht houden voor mezelf en opletten dat ik niet teveel doorzet. Dat zal met vallen en opstaan gaan 😉 Blijft een puntje van aandacht. Dit traject heeft me bewuster gemaakt over mezelf, met mijn sterke kanten maar ook mijn valkuilen. Ik heb handvaten gekregen die me helpen en die ik kan blijven inzetten.  

'everybody needs a Lidy in their live' Ik snap niet dat een vitaliteitscoach niet wordt geadviseerd door een huisarts en ook niet (gedeeltelijk) vergoed wordt door de zorgverzekering!

22 juli - medewerker / werknemer

De coach was: Frans Brouwers

Begin dit jaar heb ik last gekregen van paniekaanvallen en angst. Ik wilde nooit toegeven aan hulp, ik dacht namelijk altijd alles zelf te kunnen oplossen. Totdat het mijn werk ging belemmeren en een gesprek heb gehad met mijn manager. Hij heeft me eigenlijk toch weten te motiveren om hulp te zoeken. Zodoende ben ik bij Frans terecht gekomen. Hij heeft mij heel erg geholpen met het aanpakken van mijn paniekaanvallen en een stukje angst. Door heb ben ik gaan inzien dat er zeker wat aan paniekaanvallen en angst gedaan kan worden. Doormiddel van de hulpmiddelen en methodes die Frans mij geleerd heeft heb ik leren omgaan met paniekaanvallen en angst. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik weet hoe ik kan handelen wanneer dit nog eens gaat gebeuren. Vooral de stap naar hulp toe heeft mij geholpen. Hierdoor ben ik gaan inzien dat ik niet alles alleen hoef te doen.

12 juli - medewerker / werknemer

De coach was: Janine Jacobs

"Ik werd vorig jaar geconfronteerd met een burn-out. Ik heb nog nooit zo weinig energie gehad. Janine heeft mij in deze periode begeleid en ervoor gezorgd dat ik mijn (positieve) energie weer gevonden heb. Ik heb geleerd dat de kracht vanuit mijzelf komt en dat ik kwaliteiten heb waaruit ik die kracht kan putten. Ik heb het roer weer over mijn leven. Nu ben ik weer begonnen met mijn werk. Dankzij Janine en haar begeleidingstraject kan ik dit weer aan. Ik ben je ontzettend dankbaar, Janine. En ik zou iedereen zo’n traject willen toewensen. Ook diegenen die (nog) geen burn-out hebben. Het is zo geweldig om te weten waar je je energie kunt halen......top Janine!"

Ze geeft in een mail nog aan dat ze het soms van de daken wilt schreeuwen dat Janine haar fantastisch geholpen heeft (en nog steeds helpt).

1 juli - medewerker / werknemer

De coach was: Anne Quanjer

Ik heb een hele prettige samenwerking met Anne gehad. Ze luisterde echt naar me en gaf mij goede tips om iets op te pakken. Ik ben hier erg blij mee. Ik ben er daardoor ook snel bovenop gekomen. Ik ben zeer tevreden.

21 mei 2019 - werkgever

Als het gaat om resultaat bij de medewerker vind ik dat lastig om aan te geven, omdat ik denk dat de relatie tussen coaching en effect complex is gezien de aard van de problematiek en vraagstelling. Wel weet ik dat ik je ondersteuning als erg professioneel heb ervaren. Zowel richting medewerker, als richting werkgever.

Het was prettig dat er contact was over wat wij als werkgever konden doen ter bevordering van de sitatie. Dit was ongevraagd advies, wat helpend was.

16 mei 2019 - werkgever

Wij zijn heel blij met de coaching van jullie coach zoals deze heeft plaats gevonden. Onze medewerker is er daadwerkelijk sterker en beter uit gekomen. Wij doen zaken met meerdere coaches en zoeken altijd per persoon uit wat iemand nodig heeft.

De vitaliteitsgroep zit vanaf nu bij deze coaches en daar waar nodig zullen we jullie hulp zeker inroepen.

---------

8 mei 2019 - medewerker / werknemer

De coach was : Nita van Vliet

Heb er een tijdje over gedaan maar onderstaand een berichtje over hoe ik jouw hulp ervaren heb.

Allereerst dank je wel dat ik bij jou mijn ei kwijt mocht. Na ons eerste gesprek wist ik al dat ik met jou wel wilde praten. Praten over van alles en nog wat, toch steeds een rode draad erin. Lekker nuchter en recht door zee, geen poespas... dat kwam mij mooi uit want ik ben niet van de tierelantijntjes, hup gas erop. Je hebt feilloos aangevoeld wat ik nodig had. Jij hebt mij zover gekregen dat ik tegenwoordig het gas toch af en toe los laat, sneller constateer of een probleem bij mij of die andere persoon hoort. Spiegels plaatsen was een veelbesproken onderwerp 😄. 
Ik ken mijzelf een beetje en had niet verwacht dat iemand dit kon bereiken, nogmaals dank voor alle hulp want dankzij jou ben ik nog lekker actief (zowel werk als privé).

---------

Enkele evaluaties via een bedrijfsarts:

De coach was: Johan

Zojuist op mijn spreekuur een zeer enthousiaste heer …. gezien. Dit traject biedt hem veel inzicht, het is hard werken zo geeft hij aan, maar ervaart het als zeer nuttig. “veel beter” dan het in het verleden doorlopen traject met HSK. Hij beoordeeld het als “een absolute 10”. Wilde ik je ven meegeven!

De coach was: Linda

Ik raad het iedereen aan cijfer 9. Burn out coach in combinatie met fit max groep van de werkgever is helemaal een goede combinatie. Bevorderd het herstel en sluit goed op elkaar aan. Ik ben al aan het oriënteren voor opleidingen😉


De coach was: Gerco

ik heb gisteren een mooi gesprek gehad met een medewerker die wordt gecoached door de VitaliteitsGroep en met hem gesproken over zijn waardering voor de dienstverlening van de coach.

Hij sprak uit dat hij nooit een 10 geeft, een cijfer geven een vreemd systeem vindt en daarom de dienstverlening als "ruim voldoende" wenst te beoordelen. De dienstverlening van de coach is veel beter dan de ondersteuning die hij eerder heeft gekregen, waarbij aangemerkt dat hij onze dienstverlening zeker wil aanbevelen voor anderen.

---------

UIt een periode voordat wij deze pagina (mei 2019) in het leven hebben geroepen.

Ik heb de workshop als zeer positief ervaren en ging met een bonk positieve energie naar huis. Op mijn werk heb ik honderduit verteld over deze avond en verschillende collega’s reageerde ook erg enthousiast

Alle stoelen waren bezet bij de workshop `Nooit meer te druk’ gegeven door de VitaliteitsGroep uit Breda. Verwachtingsvol gingen we met elkaar in gesprek over waarom iedereen het toch zo druk heeft de laatste tijd. Door allerlei werkvormen kwamen we er ook steeds meer achter dat je daar voor een deel ook zelf debet aan bent en vooral… wat je kunt doen om je daarvan bewust van te worden. Ook hoe je je plezier terug kunt krijgen. En er iets aan te doen. De coaches stelden ons hele goede vragen naar aanleiding van een tweegesprek waarin we oprecht en open naar de ander moesten luisteren en alleen vragen mochten stellen. In alle veiligheid werden er hele persoonlijke dingen verteld door de deelnemers.

Het laatste deel van de workshop bestond uit `Over-de-streep’. Methode waarin hele persoonlijke en indringende stellingen werden voorgelegd aan de groep en als je daar mee te maken had gehad, je over de symbolische streep kon lopen. Krachtig en kwetsbaar hoe de deelnemers hieraan meededen. Een hele bijzondere workshop die zeker navolging verdient.

 

Een selectie van praktijkvoorbeelden van onze coaches


 

Roel van Heel

Op een rustige manier en op mijn eigen tempo vooruit…!
Ik merkte dat ik me veel bezighield met wat anderen van me vonden en spiegelde dit op mezelf. Ik realiseerde me later dat ik ook vele momenten uit het verleden erbij haalde, die de situatie er niet beter op maakten. Dit was niet de manier om me te uiten, ik wilde graag mijn manier van denken veranderen. Roel heeft me enorm geholpen, doordat ik zelf mijn eigen tempo kon bepalen in de coaching. Hij heeft het rustig uitgelegd, deze manier van uitleggen paste goed bij mij. Ik vond het prettig dat het nooit een probleem was om even te bellen of om een berichtje te sturen als ik ergens mee zat. Ik heb geleerd om me meer kwetsbaar op te stellen. Ook heb ik geleerd dat het niet nodig is om mezelf te verdedigen als ik negatieve prikkels binnenkrijg van een ander. Echt heel fijn !


Hein van der Meijs

Ik heb een energetisch traject bij Hein gedaan, daarnaast ook een persoonlijke en bedrijfsreading bij Rianne.
Dit alles bij elkaar heeft mij zoveel rust gebracht en inzichten in mijzelf gegeven waardoor ik als persoon gegroeid ben, maar tevens ook in mijn functie binnen mijn bedrijf. Mijn personeel reageert veel beter op de ‘verbeterde’ uitgave van mezelf.
Mijn 3 kinderen hebben ook de energetische behandelingen van Hein ervaren en hebben hem benoemd tot hun ‘tovenaar”
De rust in hun hoofd die ze ervaren is bijzonder! Daarom  Rianne en Hein nogmaals super bedankt en ik blijf bij jullie voor verdere persoonlijke ontwikkelingen.

Liefs Joop Jvg bedrijfsdiensten


Lidy Geerts

Verhaal van Jan: Door onverwerkte emoties, werkdruk en verhuizing werd alles mij op 23 juni teveel en storte ik in toen ik het beslag van een ei liet vallen. Daarvoor zat ik al ruime tijd niet lekker in m’n vel en k0n ik nergens van genieten. Ik had al eerder hulp gezocht maar dat mocht niet baten.

Na een bezoek aan de praktijk ondersteuner van de huisarts werd bij bij een combinatie van een burn-out en depressie vastgesteld. Ik zat vanaf 23 juni thuis en het nadeel was dat het bezoek ik de vakantie periode was en ik lang op hulp moest wachten.

Op dat moment trok ik me het liefst de hele tijd terug want ik kon in eens niet meer tegen drukte, sliep slecht, deed continu piekeren, was emotioneler, had nergens energie voor, kon niet meer ontspannen, voelde me niets waard, vergeetachtig, pijn in nek borst en schouders, verdrietig zonder te weten waarom etc.

Op het moment dat ik een afspraak met Lidy maakte zat ik er echt helemaal doorheen. Op 8 augustus had ik mijn eerste afspraak.

Op dit moment ben ik niet meer continu depressief of overspannen. Ik heb veel goede momenten en zo nu en dan een terugval. Ik ben er nog niet maar dankzij lidy kan ik er nu beter mee omgaan en heb ik het vertrouwen dat ik er uit ga komen. Op de momenten dat ik het vertrouwen  verlies moet ik op den duur toch denken aan wat Lidy mij leert, dat het slechts gedachten zijn. Ik leer in het heden te zijn en te accepteren dat ik in deze situatie zit. Voor ik bij Lidy kwam kon ik dit niet. Lidy leert mij anders te denken en goed voor mezelf te zijn. Door terug te gaan naar het verleden leer ik opgeslagen emoties (wachters) te accepteren dat ze er zijn en door leren anders te denken er mee om te gaan. Dit vind ik nog erg moeilijk maar ik ben er ook nog niet. Het is prettig dat Lidy mensen begrijpt die hoog gevoelig zijn. Hier liep ik bij de psychologen altijd op stuk. Lidy leert mij goed naar mijzelf te kijken.


Marlene Hanssen

M. gaat zitten met een diepe zucht. Ze is moe, ontevreden met haar werk en weinig gemotiveerd.

M. is docente op een groot ROC. Na maanden afwezigheid ten gevolge van complicaties tijdens de zwangerschap van haar tweede kind, keert ze na de geboorte van een gezonde dochter, terug voor de klas. M. is begin 40, ambitieus en een doorzetter.

Er is in de tijd van haar afwezigheid nog al wat veranderd binnen de organisatie. De eisen die haar werk nu aan haar stelt, ervaart ze als zwaar. Ze voert meerdere gespreken met haar directeur. Ze zegt hierover: “ P. ondermijnt mijn gevoel van eigenwaarde.”.
Binnen korte tijd gaat ze met tegenzin naar haar werk. Ze is moe en geeft zelf aan “Het is altijd gedoe; niks gaat vanzelf”. Ze irriteert zich aan de sfeer, wantrouwt haar collega’s en is bang ‘uitgerangeerd te worden’.

M. geeft aan te willen solliciteren naar een andere baan maar weet niet wat ze wil. Binnen haar huidige drukke thuissituatie komt dat ook niet zo goed uit.

Om helderheid te krijgen in de voorwaarden waar een prettige werkomgeving voor M. aan moet voldoen, vraag ik haar de waarden te benoemen en te prioriteren die zij binnen een werksituatie belangrijk vindt. Vervolgens kijken we vanuit deze waarden naar de huidige organisatie. Zijn deze er echt niet of is het een kwestie van anders benaderen? Ze ziet perspectief en mogelijkheden waardoor de negatieve denkspiraal wordt doorbroken.

Kwaliteiten waarover ze beschikt, die ingezet kunnen worden om deze waarden te kunnen bereiken, zijn gemakkelijk gevonden. Haar houding verandert van defensief in proactief. We spreken over te benaderen personen die haar kunnen helpen bij het bereiken van haar plannen, creëren van een werkplek waar ze graag naar toe gaat, waar ze gehoord en gezien wordt.

M. heeft nu duidelijkheid en kijkt anders naar de organisatie. Het eerstvolgende functioneringsgesprek met de directeur verloopt soepel en naar wens. In het Persoonlijk Ontwikkel Plan kan ze haar wensen aangaande haar verdere ontwikkeling aangeven. Er volgt een positieve beoordeling en ze stijgt in salarisschaal.

Hoewel M. nog steeds binnen dezelfde organisatie werkt en het lesgeven er niet gemakkelijker op wordt, gaat ze weer met plezier naar haar werk. Ze heeft een positieve houding en een doel voor ogen.


Hein van der Meijs

Al meteen toen ik bij Hein binnenkwam, wist hij de vinger op de zere plek te leggen. Mijn hoofd zat overvol en dat heeft hij met een energetische behandeling meteen leeggemaakt. Dat was direct merkbaar, ik voelde me een stuk opgeluchter en kon daardoor ook makkelijker mijn verhaal vertellen. Het verdriet kwam eruit. Ik voelde me begrepen, terwijl Hein mij nog helemaal niet kende. Daarna heeft Hein in vier opeenvolgende sessies via energetische behandelingen mij laten aarden en de blokkades weggenomen. Ik voelde en zag aan mijn lichaam dat er energie doorheen stroomde. Ik werd weer zelfbewuster en voelde me niet meer dat ‘muurbloempje’. Doordat bij mij de energie weer ging stromen, kwamen er ook weer mooie dingen op mijn pad. De balans was weer teruggekomen. Ik leerde ook dat e.e.a. te maken het met mijn hooggevoeligheid. Met dat gegeven kan ik nu beter omgaan.

Hartelijke groeten,
Erica


Peter van Hussen

Een medewerker van een financiële dienstverlener kwam thuis te zitten met een burnout. Na een maand re-integreren werd al snel duidelijk dat terugkeren in de functie niet de juiste weg zou zijn. Dat was een enorme domper, hij ervaarde dat als gezichtsverlies voor zijn omgeving en daardoor was hij behoorlijk down. Op dat moment was voor hem niet helder hoe alles zou gaan verlopen, hoe de toekost eruit zou gaan zien. Zijn geringe zelfvertrouwen kreeg een geweldige dreun en zakte naar het nulpunt. Met hem ben ik een traject van herstel in gegaan en via gesprekken en oefeningen heeft hij inzicht gekregen in zijn vaardigheden en en kwaliteiten. Zijn zelfvertrouwen en weerbaarheid zijn enorm toegenomen en het gevoel van eigenwaarde is hierdoor weer terug.

Hij verwoordt het als volgt:
“Het was tijdens het traject soms even doorbijten en het was pittig om jezelf een spiegel voor te houden. Wel heeft het een heel mooi resultaat opgeleverd. Door de gesprekken en opdrachten heb ik inzicht in mijn karakter en persoon in relatie tot mijn werk gekregen. Ik ben hersteld en zit er veel positiever in dan een jaar geleden. Met allerlei scenario’s waar ik geen controle over heb, kan ik veel beter mee omgaan. Deze leiden niet meer tot onrust.
Ik heb een nieuwe job gevonden en voel mij gelukkiger dan ooit. Bij dit bedrijf komen mijn kwaliteiten volledig tot zijn recht en ervaar ik deze meerwaarde voor het bedrijf hebben. Mijn zelfvertrouwen heeft hierdoor een flinke boost gekregen. Ik voel mij zekerder dan ooit tevoren.
Over het gevolgde traject ben ik zeer tevreden. De stappen en oefeningen waren logisch en hebben ervoor gezorgd dat mijn twijfels en onzekerheden zo goed als verdwenen zijn. Peter dank daarvoor.”


Lidy Geerts

Begin februari kwam ik thuis te zitten, voelde me moe, alleen , huilerig, boos. Alle emoties liepen door elkaar heen. Vooral angst overheerste, waarom ik, niemand mag me, ik heb gefaald. De gedachtes waren 9 van de 10 zeer negatief.

Er was veel boosheid, van waarom??

De dokter zie dat ik thuis moest blijven en stuurde me door naar een psycholoog. Alleen daarvoor was de wachttijd 6 weken. Alleen al het wachten maakte me meer bang. Ik durfde niet meer naar buiten en kreeg medicijnen om mijn angst te onderdrukken. Mijn zoontje zijn 6e verjaardag heb ik niet veel van meegekregen. Leek wel een robot, had geen gevoel erbij. Na 5 dagen ben ik ermee gestopt omdat ik bang was om er verslaafd aan te raken.

Na 6 lange weken kan ik terecht bij d psycholoog, na wat vragen verteld ze me dat ze me niet kon helpen en dat ze me doorverwijst naar de viersprong. Ik wist wat het was en dacht nee dat is echt voor mensen die echt veel stoornissen hebben of iets heel heftigs hebben meegemaakt. Op de terugweg alleen maar gehuild en mijn angst werd alleen maar groter, zakte alleen maar dieper weg. Als ik in de spiegel keek zag ik mezelf niet meer, niemand eigenlijk.

De teleurstelling werd grote door de verschrikkelijke lange wachtlijst van het GGZ, nog minstens 8 weken voordat ik een intake kon krijgen. Ik kon niet meer, wilde niet meer. Wilde alleen maar hulp. Maar 14 weken in totaal wachten is voor iemand die in de put zit vreselijk lang!

Gelukkig had ik een goede, lieve en meedenkende verzuimdienst medewerker. Ze had contact gehad met Lidy en zij vond mij daar bij passen. Ik vond het prima, was al blij dat ik zo snel hulp kon krijgen. Zij ging overleggen met mijn werk en op dezelfde dag, vrijdag 24 maar, kreeg ik al groen licht. Het bizarre is dat ik op dezelfde dag ook gebeld wordt door de viersprong dat ik op intake mocht. Ik raakte helemaal in de war, waar moest ik nou voor kiezen? Toen ik Lidy aan de lijn kreeg voelde het vertrouwd en was de keuze gauw gemaakt. 30 maart was de eerste afspraak. En Nieuw Begin Coaching is de beste keuze die ik heb gemaakt, ten eerste stelde Lidy mij heel erg op mijn gemak. Was zo ontzettend bang en onzeker en bang voor het onbekende.

Ook had Lidy als snel door dat ik geen stoornissen had, maar dat het vooral mijn gedachtes waren waar ik zo ontzettend veel last van had. Iets wat ik in al die jaren mijzelf had aangeleerd. Alles wat ik deed was met mijn ego en mijn hart was ik kwijt geraakt. Lidy leerde mij weer te vertrouwen op mijzelf, dat ik belangrijk ben en ik zelf het heft in handen kan nemen. Ze neemt alle tijd voor je, je bent geen nummertje maar een individu die er toe doet. Je mag haar altijd bellen of appen. Ook krijg je opdrachten mee naar huis zodat je jezelf nog beter gaat begrijpen.

Wat ik zo fijn vind dat ze oprecht eerlijk en duidelijk is. Dat maakt het voor mij zo helder en krijg ik het steeds helderder voor mij in mijn hoofd. Ik zie de toekomst zonnig in. Ik heb mezelf terug gevonden en eigenlijk ben ik best een leuk persoon, ik kan het prima met mij zelf vinden. En ik kom nu op nummer 1 en daar ben ik jou “Lidy” onwijs dankbaar voor dat jij mij daarbij hebt geholpen, bedankt.

Zoals gezegd in de reclame van L’Oréal: Because you’re worth it!

Liefs S.


Scroll Up
BurnoutCoachen mobile menu

Let op: We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat u onze website zo goed mogelijk beleeft. Als u deze website gebruikt gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. meer informatie

Wij zijn er van bewust dat u vertrouwen stelt in ons. Wij zien het dan ook als onze verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen. Door gebruik te maken van deze website geeft u aan het privacy beleid te accepteren. Wanneer u zich aanmeldt voor een van onze diensten vragen we u om persoonsgegevens te verstrekken. Deze gegevens worden gebruikt om de dienst uit te kunnen voeren. Wanneer u e-mail of andere berichten naar ons verzendt, is het mogelijk dat we die berichten bewaren. Soms vragen wij u naar uw persoonlijke gegevens die voor de desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk uw vragen te verwerken en uw verzoeken te beantwoorden. De gegevens worden opgeslagen op beveiligde servers van een derde partij. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken. Onze privacyverklaring is afgestemd op het gebruik van en de mogelijkheden op deze site. Eventuele aanpassingen en/of veranderingen van deze site, kunnen leiden tot wijzigingen in deze privacyverklaring. Het is daarom raadzaam om regelmatig deze privacyverklaring te raadplegen. De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies" om u de beste surfervaring mogelijk te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten